Erfaren rådgivning til frie skoler - strategi og ledelse
Starter der hvor skoleforeningerne stopper

Velkommen!
Jeg hjælper skoleledere og bestyrelser med at finde løsninger på tidens udfordringer – løsninger, der både giver mening og kan føres ud i livet. Mit fokus er på at skabe reelle, bæredygtige forandringer, der styrker ledelse, trivsel og organisation.
At stå i spidsen for en skole er en af de mest meningsfulde og givende opgaver, man kan have. Det er et arbejde, hvor man gør en forskel for børn, unge og medarbejdere hver eneste dag. Men det er også en opgave, der kan være krævende og til tider ensom. Jeg kender det indefra og ved, hvor vigtigt det er at have en erfaren sparringspartner, der kan bidrage med nye perspektiver og konkret handling.
Lad os tage en uforpligtende samtale og finde ud af, hvordan jeg bedst kan støtte dig i dit ledelsesansvar. Se mere her
Jeg har prøvet det meste
Navigeret gennem svære personalesager og komplekse forældresamarbejder.
Håndteret kriser – fra pludselige dødsfald til politiske stramninger.
Styrket skoleudvikling, bygget nye læringsmiljøer og forhandlet med håndværkere.
Sat plaster på knæet på lille Jonas i skolegården.
Mine værdier er mit fundament
Et humanistisk menneskesyn – alle gør det bedste, de kan med de forudsætninger, de har.
Dybe rødder i Grundtvig og Kolds skolesyn (men arbejder også meget gerne med skoler med andre værdigrundlag).
Vi skal gøre skolen børneklar og ikke omvendt.
Jeg tager dig i hånden fra start til slut og slipper ikke, før vi er i mål.
“Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed man får til at visne eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej”
Erfaring
Jeg har et indgående kendskab til den frie skoleverden som lærer, leder og forælder.
Jeg har været i den frie skoleverden siden 1990. De første 11 år som efterskolelærer, og derefter forstander/leder på Ubby Fri-og efterskole, Høve Friskole og senest 17 år på Kalundborg Friskole.
Derudover er jeg bestyrelsesmedlem i FRISKOLERNE.
Jeg kender også de frie skoler fra forældersiden. Jeg har været forælder på Fårevejle Friskole uafbrudt siden 1992, og har foreløbig haft 4 børn på efterskole.
in erfaring betyder, at jeg kender skoler både indefra og udefra. Jeg ved, hvordan det føles at stå med ansvaret – og jeg ved, hvordan vi sammen kan finde løsninger, der virker i praksis.
Uddannelse/kurser
Jeg blev ansat som efterskolelærer på bagrund af en idrætslæreruddannelse og har løbende efter uddannet mig med bl.a.:
Systemisk lederuddannelse - Attractor (nuværende Mannaz)
PD i IT-vejledning - DPU
Mentoring - Perspectiv, lisa Ott
Masterclass i kommunikation - Retorikskolen
Medierne og Skolen - Vostok Kommunikation
Certificeringsuddannelsen for tilsynsførende
Anvendt ungdomsforskning - igangværende hos CeFu
Min filosofi er, at læring aldrig stopper. Derfor holder jeg mig konstant opdateret på ny forskning, pædagogik og ledelsesteorier, der kan styrke skoler og organisationer.